KOMUNIKAT DYREKTORA Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Brzesku
w sprawie: odbioru indywidualnej dokumentacji medycznej pacjentów leczonych w oddziałach szpitalnych 1992 oraz zgonów pacjentów z lat 1983 – 1984 .
Dyrektor SP ZOZ w Brzesku – stosownie do art. 75 ust.1 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (tj. Dz. U. z 2014 r., poz. 177z późn. zm.) informuje, iż planowane jest brakowanie dokumentacji medycznej pacjentów hospitalizowanych SP ZOZ w Brzesku w latach 1992 oraz zgonów pacjentów z lat 1983 – 1984.
Zgodnie z § 75 ust 1 w/w rozporządzenia dokumentacja indywidualna wewnętrzna przewidziana do zniszczenia może zostać wydana na wniosek pacjenta, jego przedstawiciela ustawowego albo osoby, o której mowa w § 8 pkt 2 przedmiotowego rozporządzenia, tj. upoważnionej przez pacjenta do uzyskania dokumentacji na podstawie oświadczenia pacjenta zamieszczonego w indywidualnej dokumentacji wewnętrznej.
Osoby zainteresowane uzyskaniem dokumentacji medycznej tj. pacjent, jego przedstawiciel ustawowy, a w razie jego śmierci – osoba przez niego upoważniona do uzyskania dokumentacji medycznej w przypadku jego zgonu – mogą odebrać przedmiotową dokumentację po uprzednim złożeniu wniosku w Składnicy Akt SP ZOZ w Brzesku przy ul. Kościuszki 68, pokój nr 384, tel. 0-14 66 21 270 w terminie do 30 dni od daty ukazania się niniejszego ogłoszenia.
Dyrektor Samodzielnego Publicznego
Zespołu Opieki Zdrowotnej w Brzesku