Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.spzoz-brzesko.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- W serwisie nie występuje link “przejdź do treści” (skip link).
- Część z opublikowanych na stronie zdjęć i grafik nie posiada poprawnego opisu alternatywnego.
- Niektóre filmy nie posiadają audiodeskrypcji oraz/lub napisów.
- Niektóre informacje zamieszczone jako załączniki w postaci skanów nie są dostępne cyfrowo.
- Niektóre informacje zamieszczone w postaci artykułów lub załączników nie są dostępne cyfrowo w całości ponieważ zostały opublikowane zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
- Podwyższony kontrast.
- Możliwość powiększenia wielkości liter na stronie.
- Możliwość podkreślenia, wyróżnienia linków.
- Możliwość zwiększenia interlinii.
- Możliwość zwiększenia odstępów pomiędzy wyrazami.
- Możliwość zwiększenia odstępów pomiędzy literami.
- Focus wokół elementów nawigacyjnych.
- Mapa strony.
- Możliwość obsługi strony za pomocą klawiatury.
- Slider posiada funkcję pauzy, zatrzymania rotacji kolejnych slajdów i ręczne przewijanie.
- Staramy się, aby nasze treści były zrozumiałe, a sposób ich prezentowania wpływał na lepszą czytelność materiałów i pomagał w odbiorze informacji.
- Planujemy utworzenie nowej strony internetowej spzoz-brzesko.pl dostępnej cyfrowo do końca maja 2025 (I półrocze 2025).
Skróty klawiaturowe
- Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Paweł Piotrowski – mejlowo p.piotrowski@spzoz-brzesko.pl lub telefonicznie 14 66 21 204.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. W przypadku odmowy wnoszący żądanie możne złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej w Brzesku
W budynku Szpitala w Brzesku, ul. Kościuszki 68 usunięto podstawowe bariery architektoniczne poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych i przystosowano Szpital do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami w następującym zakresie:
1. podjazd dla wózków: podjazd o łagodnym kącie nachylenia prowadzi od placu przed wjazdem do wejścia głównego od strony północnej. Podjazd posiada również barierki ułatwiające poruszanie się osobom niepełnosprawnym. Podjazdy takie znajdują się także przy dojściu do Poradni Dziecięcej i do Oddziału Chorób Płuc,
2. drzwi do Poradni Dziecięcej, podobnie jak do wejścia głównego oraz do SOR otwierają się automatycznie, umożliwiając bezkolizyjne wejście do budynku;
3. wejście do Szpitalnego Oddziału Ratunkowego oraz Poradni Dziecięcej przygotowano z poziomu terenu; przy tych wejściach znajdują się dyżurne wózki i balkoniki na potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Dostępny jest też dzwonek,
4. dojazd do Szpitala jest możliwy komunikacją miejską, autobusami jak i busami, zwiększono ilość miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami przy budynku: przed wejściem głównym do budynku, przy sklepie medycznym, przy Poradni Zdrowia Psychicznego, jak i przy Szpitalnym Oddziale Ratunkowym są wyznaczone i odpowiednio oznakowane miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
5. przed wejściem głównym dodatkowo wydzielono miejsce parkingowe dla opiekunów z dziećmi;
6. przy wejściu do Poradni Gruźlicy i Chorób Płuc oraz Poradni Domowego Leczenia Tlenem znajduje się winda dla osób niepełnosprawnych,
7. w holu głównym umieszczono tablicę informacyjną wskazująca lokalizację poszczególnych oddziałów i pracowni;
8. w pomieszczeniu informacji (parter budynku) przy wejściu głównym jest dostępny pracownik, który w razie problemów pomoże znaleźć właściwego specjalistę lub oddział szpitalny oraz udzieli niezbędnych informacji,
9. pomieszczenia znajdujące się w Szpitalu są oznaczone przez tabliczki z numerem pokoju, jego przeznaczeniem lub nazwą poradni/pracowni, nazwiskami pracowników i godzinami pracy – tego typu oznaczenie można uznać jako spełniające wymagania minimalne wynikające z art. 6 ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w zakresie wizualnej informacji nt. rozkładu pomieszczeń w budynkach,
10. w holu umieszczono plan tyflograficzny parteru, na podłodze wyznaczone zostały linie naprowadzające (oznaczenia FON) i pola wzmożonej uwagi,
11 . okienko rejestracji numer 4 w rejestracji głównej na parterze posiada obniżoną ladę przystosowaną dla osób z niepełnosprawnościami,
12. rejestracja do Zakładu Diagnostyki Obrazowej na 2 piętrze została przebudowana, posiada dwa okienka do rejestracji, w tym jedno obniżone i dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,
13. windy łączą wszystkie kondygnacje szpitala, umożliwiają dotarcie do wszystkich oddziałów, pracowni i poradni czyli do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych, a na każdym piętrze przed windami na posadzce wykonano pola wzmożonej uwagi dla osób niewidomych oraz słabo widzących oraz umieszczono tabliczki z numerem pietra oznaczone brajlem,
14. wszystkie 5 ogólnodostępnych windy w szpitalu zostały wymienione i są przystosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami: wyposażone są w pętle indukcyjne, dodatkową sygnalizację dźwiękową z pełnymi komunikatami głosowymi określającymi kierunek jazdy windy, otwarcie/zamknięcie drzwi, kondygnację, na której zatrzymała się winda, przyciski z numerami pięter oznaczone brajlem, przycisk parteru wyróżniony zielonym kolorem, sygnalizację przywołującą alarmową, domofon umożliwiający kontakt z portiernią;
15. oznaczono pasy w kontrastowych kolorach przy wejściu głównym, wejściach do wind i na schodach w ciągach komunikacyjnych dla osób słabowidzących,
16. w szpitalu dostępne są pętle indukcyjne wzmacniające dźwięk: w rejestracji Poradni Dziecięcej, Rejestracji Poradni Ogólnej (pierwsze piętro) oraz mobilne pętle w gabinetach lekarskich;
17. w obrębie Poradni Dziecięcej na parterze oraz Poradni Ogólnej POZ na pierwszym piętrze w ciągach komunikacyjnych zamontowano poręcze i pochwyty, tabliczki informacyjne przy gabinetach z numerami i napisami w języku Braille’a, udostępniono lampo-lupy dla osób niedowidzących, syntezator mowy i urządzenie do czytania i rozpoznawania tekstu, zamontowano oświetlenie o odpowiednim natężeniu;
18. uruchomiono system kolejkowy, ustawiono automaty biletowe, zainstalowano system powiadamiania głosowego i wizualnego (na parterze, na pierwszym piętrze);
19. wykonano remont toalety w Poradni Dziecięcej, aby była przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami, zamontowano też system przyzywowy personelu oraz czujniki ruchu zapalających światło w toalecie w Poradni Dziecięcej.
20. na każdej kondygnacji znajdują się toalety przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami, w tym wyposażone w system przyzywowy,
21. dodatkowy przewijak dla dzieci w toalecie na trzecim piętrze,
22. do Szpitala możliwe jest wejście z psem asystującym,
23. w Szpitalu dostępne są translatory językowe (SOR i portiernia),
24. przygotowano tekst oraz nagrania w języku migowym o działalności szpitala, podstawowych informacji o organizacji pracy i barierach architektonicznych, które są umieszczone na stronie internetowej szpitala oraz wyświetlane na monitorach przy wejściu głównym oraz w poradni POZ;
25. przy projektowaniu nowych rozwiązań oraz remontach pomieszczeń uwzględniane są zasady dostępności, aby osoby ze szczególnymi potrzebami mogły korzystać z dostępu do budynku szpitala w jak najszerszym zakresie,
26. w ramach remontu Oddziału Chirurgii Ogólnej i Chirurgii Onkologicznej na korytarzach zamontowano pochwyty i poręcze, zlikwidowano progi, zamontowano automatyczne drzwi do sal chorych, tabliczki informacyjne przy gabinetach z numerami i napisami w języku Braille’a, dodatkowe toalety wyposażone w systemy przyzywowe.
Ośrodek Zdrowia w Jadownikach
W budynku Ośrodka Zdrowia w Jadownikach: usunięto podstawowe bariery architektoniczne i przystosowano Ośrodek do obsługi osób z niepełnosprawnościami w następującym zakresie:
1. wejście do Ośrodka jest przygotowane z poziomu terenu,
2. okienko rejestracji posiada ladę przystosowaną dla osób z niepełnosprawnościami,
3. w budynku znajduje się toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami,
4. dojazd do Ośrodka jest możliwy komunikacją miejską jak i busami,
5. przed wejściem głównym do budynku są wyznaczone miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Ośrodek Zdrowia w Woli Dębińskiej
W budynku Ośrodka Zdrowia w Woli Dębińskiej usunięto podstawowe bariery architektoniczne i przystosowano budynek do obsługi osób z niepełnosprawnościami w następującym zakresie:
1. przy wejściu do budynku znajduje się winda dla osób niepełnosprawnych,
2. w budynku znajduje się toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami,
3. dojazd do Ośrodka jest możliwy busami,
4. przed wejściem głównym do budynku wyznaczono miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
-
W ramach dostępności komunikacyjno-informacyjnej w SP ZOZ w Brzesku:
1. przygotowano tekst oraz nagrania w języku migowym o działalności szpitala, podstawowych informacji o organizacji pracy i barierach architektonicznych, które są umieszczone na stronie internetowej szpitala oraz wyświetlane na monitorach przy wejściu głównym oraz w poradni POZ;
2. przygotowano i opublikowano na stronie internetowej szpitala tekst łatwy do czytania w celu zwiększenia dostępności informacyjno-komunikacyjnej dla osób ze szczególnymi potrzebami,
3. zorganizowano ułatwienia komunikacyjne dla osób głuchych i niedosłyszących poprzez wdrożenie tłumacza on-line języka migowego – zawarcie w styczniu 2023 r. umowy z portalem internetowym migam.pl, corocznie przedłużanej, umieszczenie oznakowania na stronie internetowej oraz umożliwienie połączenia wideotelefonicznego bezpośrednio ze strony internetowej szpitala https://spzoz-brzesko.pl/informacje-dla-pacjentow/dostepnosc/zapewnienie-tlumacza-jezyka-migowego-on-line/ korzystający z takiej formy komunikacji może samodzielnie wykonać zdalne połączenie z tłumaczem lub skorzystać z tej usługi w siedzibie Szpitala, na każdym odpowiednio wyposażonym stanowisku pracy (komputer z kamerą, dostęp do sieci internetowej, mikrofon/głośnik). Usługa dostępna jest we wszystkich lokalizacjach,
4. w ramach realizacji programu Dostępność Plus w POZ zostali przeszkoleni pracownicy rejestracji, pielęgniarki oraz lekarze POZ w zakresie dostępności oraz posługiwania się językiem migowym (w podstawowym zakresie);
5. przy projektowaniu nowych rozwiązań oraz remontach pomieszczeń uwzględniane są zasady dostępności, aby osoby ze szczególnymi potrzebami mogły korzystać z dostępu do budynku szpitala w jak najszerszym zakresie.